Learning Community Migration and Minorities: Platform for
Teachers and Teacher Educators
538562-LLP-1-2013-1-DE-COMENIUS PROJECT
“LeaCoMM Learning
Community Migration and Minorities: Platform for Teachers and Teacher
Educators”
Description
The aim of
LeaCoMM is the establishment
of a platform for teachers in Europe
who work with multicultural,
multiethnic, multilingual and multireligious
learners in their classroom or school environment. This number of these learners
has increased substantially across Europe during the last ten years due to
higher mobility of individuals, increased migration and a greater numbers of
refugees. Unfortunately, professional training opportunities and relevant
resources for teachers to further develop their skills in intercultural
teaching have not advanced as quickly. LeaCoMM aims to offer tools for teachers
to develop their skills in this area as well as create a network for teachers
across Europe to exchange good learning practice, methods and learning
materials.
LeaCoMM’s
platform for teachers will be an online intercultural environment through a
dedicated website and social networking media.
On the website there will be a number of areas for teachers, including:
§
a
general library and research area with the latest academic
research, studies and policy outlines on intercultural competences for teachers
§
a
resource materials area where teachers can exchange relevant materials -
created by teachers for teachers
§
an
area offering modules for teachers to improve their own inter and
trans-cultural skills
§
a
forum for teachers across Europe to directly communicate with each other, list
questions, make recommendations and other points of educational interest – the
actual Learning Community of Teachers and Teacher Educators
As diversity in
schools increase teaching requires extra focus of the differences in
migration and ethnic minorities.
LeaCoMM will give this focus though many ways, including:
§
Language education and
the use of multilingualism
§
Critical re-design of schools and teaching in a
multicultural way
§
Intercultural and
international perspectives on teaching content
§
Diversity management in
schools and by school administrators
LeaCoMM will promote the
enhanced cooperation and teamwork of teachers across the EU and form the provision of facilities and resources to enable the
construction and development of
"learning communities" and provision of up-to-date and good
learning materials.
Partners in LeaCoMM are:
Lead Partner: Soros
International House – Vilnius, Lithuania
Other Partners: Federal School Board Stuttgart – Stuttgart, Germany
Exchange
House – Dublin, Ireland
Anton
Martin Slomšek Institute (ZAMS) –
Maribor, Slovenia
Bilkent
University – Ankara, Turkey
Greek Presentation of the project LeaCoMM
27-30 March 2014 KICK-OFF MEETING, MARIBOR
"LeaCoMM- Κοινότητα Μάθησης,
Μετανάστευση και Μειονότητες: Πλατφόρμα για εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές
εκπαιδευτικών"
Περιγραφή
Ο στόχος του Προγράμματος
LeaCoMM είναι η δημιουργία μιας πλατφόρμας για εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη, οι οποίοι
εργάζονται στην τάξη τους ή στο σχολικό περιβάλλον με μαθητές με πολυπολιτισμικό, πολυεθνικό, πολυγλωσσικό και
πολυθρησκευτικό υπόβαθρο.
Ο αριθμός αυτών των μαθητών έχει αυξηθεί σημαντικά
σε όλη την Ευρώπη τα τελευταία δέκα χρόνια λόγω της μεγαλύτερης κινητικότητας
των ατόμων, της αυξανόμενης μετανάστευσης και της αύξησης του αριθμού των
προσφύγων.
Δυστυχώς όμως οι κατάλληλες ευκαιρίες
επαγγελματικής κατάρτισης και οι σχετικοί πόροι για τους εκπαιδευτικούς που
θέλουν να αναπτύξουν περαιτέρω τις δεξιότητές τους στη διαπολιτισμική
εκπαίδευση, δεν έχουν προχωρήσει και τόσο γρήγορα.
Το πρόγραμμα LeaCoMM έχει ως στόχο να προσφέρει
εργαλεία για τους εκπαιδευτικούς με τα οποία θα αναπτύξουν τις δεξιότητές τους
σε αυτόν τον τομέα καθώς και να δημιουργήσει ένα δίκτυο για τους εκπαιδευτικούς
σε όλη την Ευρώπη για την ανταλλαγή ορθών πρακτικών μάθησης, μεθόδων και υλικών
μάθησης.
Η
LeaCoMM πλατφόρμα θα παρέχει στους εκπαιδευτικούς ένα online διαπολιτισμικό
περιβάλλον μέσα από ένα ειδικά διαμορφωμένο ιστοχώρο και μέσα από τα διάφορα κοινωνικά
δίκτυα. Στον ιστοχώρο αυτό θα υπάρχουν μια σειρά από τομείς για τους
εκπαιδευτικούς, όπως οι εξής παρακάτω:
§ μια γενική βιβλιοθήκη και χώρο έρευνας με την πλέον πρόσφατη ακαδημαϊκή ενημέρωση
καθώς επίσης μελέτες και πολιτικές που έχουν σχέση με διαπολιτισμικές
δεξιότητες των εκπαιδευτικών.
§ Έναν χώρο με πηγές και πόρους, όπου οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να
ανταλλάσσουν σχετικό υλικό - που δημιουργήθηκε από εκπαιδευτικούς για
εκπαιδευτικούς.
§ Έναν χώρο που θα προσφέρει "modules" (μαθησιακές ενότητες) για τους εκπαιδευτικούς με στόχο τη βελτίωση
των δικών τους διαπολιτισμικών δεξιοτήτων.
§ Ένα φόρουμ για τους εκπαιδευτικούς απ' όλη την Ευρώπη ώστε να επικοινωνούν
απευθείας μεταξύ τους, να θέτουν ερωτήσεις, να υποβάλλουν σχετικές συστάσεις
και άλλα θέματα εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος - μια πραγματική Κοινότητα Μάθησης
Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτών Εκπαιδευτικών.
Καθώς η
διαφορετικότητα στα σχολεία μεγαλώνει, η διδασκαλία στον τομέα της
μετανάστευσης και των εθνοτικών μειονοτήτων απαιτεί επιπλέον προσοχή. Το
πρόγραμμα LeaCoMM θα εστιάσει μέσα από πολλούς τρόπους, όπως οι εξής:
§ Γλωσσική εκπαίδευση και χρήση της πολυγλωσσίας.
§ Κριτικό επανασχεδιασμό των
σχολείων και της διδασκαλίας με πολυπολιτισμικό τρόπο.
§ Διαπολιτισμικές και διεθνείς
προοπτικές για το περιεχόμενο της διδασκαλίας.
§ Διαχείριση της
διαφορετικότητας όχι μόνο από τα σχολεία αλλά και από τους διευθυντές σχολείων.
Το πρόγραμμα LeaCoMM θα προωθήσει την ενισχυμένη συνεργασία των εκπαιδευτικών σε ολόκληρη την Ε.Ε.
και θα σχεδιάσει την παροχή
διευκολύνσεων και πόρων που θα επιτρέψουν την κατασκευή και ανάπτυξη
«Κοινοτήτων Μάθησης» και την παροχή ενημερωμένων και ποιοτικών μαθησιακών
υλικών.
Εταίροι στο πρόγραμμα LeaCoMM είναι :
Συντονιστικός Οργανισμός: Soros International House – Vilnius, Λιθουανία
Υπόλοιποι εταίροι: Federal School Board Stuttgart – Stuttgart, Γερμανία
Desmos NGO – Katerini, Ελλάδα
Exchange House – Dublin, Ιρλανδία
Anton Martin Slomšek Institute (ZAMS) – Maribor, Σλοβενία
Bilkent University – Ankara, Τουρκία
No comments:
Post a Comment